تبلیغات
به آینده امیدوار باشید - تحریم ها
وبلاگ-ساعت فلش
.clearfix { display:inline-block; } .clearfix:after { clear:both; content:'.'; display:block; height:0; visibility:hidden; } * html .clearfix { height:1%; } .clearfix { display:block; } .header-inn{ width:980px; margin:0 auto; background: #F2F2F2 url(http://www.mihanblog.com/public/public/user_data/user_template/402/1205032_photo_top.png) left center no-repeat; height:160px; position:relative; } .footer-inner{ width:980px; margin:0 auto; } .footer-inner p{ color:#fff; font-size:14px; line-height:50px; } .menu_a a{ position:absolute; color:#dbdbdb; font-size:24px; } .menu_a a:hover{ color:#c6c5c5; } .menu-home{ right:540px; top:15px; } .menu_a .menu-em{ font-size:14px; right:652px; top:65px; } .menu_a .menu-con{ font-size:14px; right:390px; top:95px; } .menu-rss{ right:807px; top:95px; } .menu-atom{ right:911px; top:35px; } .cblike{ margin:4px 100px; } .cblike a { float:left; padding:3px; text-align:center; font-size:12px; color:#FFF; display:block; line-height:15px; text-decoration: none; } .cblike a.clike_plus { background-color:#009900 ; /*green #039B03*/ border-radius: 5px ; border-top-right-radius: 0px; border-bottom-right-radius: 0px; /*border:1px solid green; border-right:0px;*/ } .cblike a.clike_minus { background-color:#CC0000; border-radius: 5px ; border-top-left-radius: 0px; border-bottom-left-radius: 0px; /*border:1px solid red; border-left:0px;*/ } .cblike a.clike_minus:hover { background-color:red; text-decoration: none; }
ابزار حدیث حق
.cblike a.clike_plus:hover { background-color:green; text-decoration: none; } .cblike a span{ font-weight:bold; font-size:13px; color:#fff; }

تحریم ها

جمعه 4 اسفند 1396 12:07 ب.ظ

نویسنده : فاصله گلناری(ف.م)
ارسال شده در: آمریكا ، اخبار ،
سفیر و نماینده ایران در سازمان ملل:
نسیم ۱ روز پیش
خوشرو گفت: جمهوری اسلامی ایران در تمام مراحل مذاکرات برجام و در مرحله اجرای آن حسن نیت خود را نشان داده است.
به گزارش حوزه سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان ؛ غلامعلی خوشرو روز سه شنبه در نشست کمیته منشور ملل متحد به بیان مواضع جمهوری اسلامی ایران در زمینه موضوعات مرتبط به صلح و امنیت بین المللی و حل و فصل مسالمت آمیز اختلافات پرداخت.

وی افزود: از زمان تاسیس سازمان ملل متحد همواره موضوع حفظ صلح و امنیت بین المللی و توسل به زور از نگرانی های اصلی جامعه بین المللی بوده است و اقدام برخی از کشورها در توسل غیر قانونی به زور یا تهدید به زور، نقض قواعد آمره بین المللی و منشور ملل متحد بوده و مشروعیت سازمان ملل را به خطر انداخته است.

نماینده دائم ایران در سازمان ملل متحد ادامه داد: اعمال تحریم های شورای امنیت تنها باید به عنوان آخرین چاره و در صورت وجود تهدید واقعی به صلح و یا نقض صلح و در صورت وجود شواهد روشن وضع شوند و اعمال آنها نباید بر اساس اطلاعات غلط یا حدس و گمان باشد.

خوشرو اضافه کرد: آن دسته از تحریم های شورای امنیت که ناشی از انگیزه یا نفوذ سیاسی برخی از اعضای دائم شورای امنیت باشد، غیر قانونی و نامشروع است. همچنین شورای امنیت به هنگام وضع تحریم ها نباید از اختیارات و صلاحیت های در نظر گرفته شده در منشور ملل متحد یا قواعد حقوق بین الملل تعدی کند.

وی تحریم های یکجانبه گرایانه را به لحاظ اخلاقی غلط و غیر قابل توجیه برشمرد که به نوبه خود قواعد حقوق بین الملل را به چالش طلبیده و حق توسعه کشورها و قواعد حقوق بشری را نقض کرده است.
تحریم
نماینده دائم ایران در سازمان ملل متحد تاکید کرد: باعث تاسف است که چنین اقدامات غیر قانونی عموما توسط یک دولت آغاز شده است . ظاهرا این دولت به اعمال تحریم معتاد شده و تحریم را به عنوان ابزار سیاست خارجی در پیگیری منافع خود محسوب می کند.

خوشرو با استقبال از تصمیم کمیته منشور سازمان ملل در زمینه بحث و بررسی ابزارهای حل و فصل مسالمت آمیز اختلافات وفق ماده ۳۳ منشور ملل متحد، برجام را نمونه موفق مذاکراتی معرفی کرد و افزود: برجام نمونه ای از دیپلماسی صبورانه بود که می تواند الگویی برای مذاکره موفق به شمار رود.

وی شرایط و الزامات منجر به توافق را احترام متقابل، موضع مذاکراتی برابر، تمایل طرفین برای نیل به نتیجه ای بر اساس منافع مشترک، کنار گذاشتن اختلافات و تمرکز برای یافتن راهکارهای مورد توافق، معرفی کرد.

نماینده دائم ایران در سازمان ملل متحد تاکید کرد: مهمترین و کلیدی ترین عامل موفقیت در این مذاکره دو ساله آن بود که طرفین هدف مذاکراتی را به گونه ای تعریف کردند که امکان دست یابی به یک توافق عملی وجود داشته باشد.

خوشرو در عین حال گفت: این توافق برای هیچ یک از طرفین ، توافق ایده آلی نبود.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

بررسی قانون کاتسا از منظر حقوق بین‌الملل

تحریمی که نقض آشکار برجام است

خبرگزاری فارس: تحریمی که نقض آشکار برجام است

هرچند تاریخچه تحریم‌ها در جهان و چند دهه اخیر علیه ایران چیز تازه ای نیست اما اجمالا مفاد قانون تحریمی جدید علیه ایران تحت عنوان «کاتسا»و همچنین اقدامات یکجانبه آمریکا در این زمینه از دید حقوق بین الملل قابل موضوع مهمی است.

مجله فارس پلاس: عباس مختاری، کارشناس ارشد حقوق بین الملل در مطلبی به بررسی قانون کاتسا از منظر حقوق بین الملل پرداخته است.

کنگره آمریکا پس از برجام مجددا اقدام به تصویب تحریم های سنگین تری علیه کشورمان از جمله  قانون کاتسا نمود.

هرچند تاریخچه تحریمها در جهان و چند دهه اخیر علیه ایران چیز تازه ای نیست اما  اجمالا مفاد قانون تحریمی جدید علیه ایران تحت عنوان «کاتسا»و همچنین اقدامات یکجانبه آمریکا در این زمینه از دید حقوق بین الملل قابل بررسی است.

سابقه تحریم در جهان

در عهد باستان در اروپا، کشورهای اروپایی مجازاتهای اقتصادی را معمولا برای سلطه بر رقبا در زمان جنگ  اعمال می نمودند.

در میثاق جامعه ملل هم استفاده از تحریم های اقتصادی علیه کشورهایی که مرتکب تجاوز نظامی علیه دیگر کشورها شده بودند، مرسوم است.

منشور ملل متحد به شورای امنیت اجازه می دهد تا برمبنای فصل هفتم و بر وفق ماده ۴۱ از کشورها بخواهد قطع رابطه اقتصادی و ... با کشور متخلف بنمایند .

آمریکا پس از تشکیل سازمان ملل و در دوران جنگ سرد، این تحریم ها را در قالب سیستم جامع محدودیت های اقتصادی و مالی علیه  کشورها بخصوص کشورهای کمونیستی بطور گسترده استفاده نمود و این کشور به نحوی اقدام به اعمال تحریم های یکجانبه در چند دهه اخیر نموده  که می توان گفت در مجموع بیش از نیمی از تحریم های اقتصادی جهان، توسط دولت آمریکا علیه سایر کشورها با اغراض سیاسی و به منظور تحمیل مقاصد خود اعمال شده است .

تحریم های نظام سلطه علیه ایران

 الف) نخستین تحریم غرب علیه ایران، تحریم بریتانیا در زمان انتخاب دکتر مصدق در دوران ملی سازی صنعت نفت بود و اولین قطعنامه شورای امنیت علیه ایران در زمان نخست وزیری دکتر مصدق به منزله واکنش علیه ملی شدن صنعت نفت ایران صادر شد.

ب) تحریم های یکجانبه از سوی غرب بویژه آمریکا با پیروزی انقلاب اسلامی شروع شد که در مواردی اروپا نیز همراهی نموده  و در مواردی هم آمریکا  خود به تنهایی این تحریم ها را اعمال کرد به گونه ای که سایر دولتها و شرکتها، از جمله اروپایی ها نیز ناگزیر به پیروی از آن بودند. این تحریمها به شش دوره زمانی قابل تقسیم است:

دوره اول

با پیروزی انقلاب اسلامی آغاز شد و با گروگانگیری اعضاء سفارت آمریکا شدت گرفت. بین سالهای ۱۹۷۹ تا ۱۹۸۱، این تحریم ها با تحریم صنعت نفت و با فراخوان کارشناسان خارجی، عدم تامین قطعات یدکی و زیر ساخت این صنعت و ربودن اطلاعات کشف منابع جدید نفتی آغاز شد.

دوره دوم 

در دوره جنگ تحمیلی عراق علیه ایران بین سالهای ۱۹۸۱ تا ۱۹۸۸ اروپا همراه با آمریکا در حالیکه  از هیچ کمکی به صدام متجاوز دریغ نمی کرد سخت ترین تحریم ها بویژه در زمینه تسلیحات و قطعات یدکی را علیه ایران اعمال کرد.

دوره سوم

در دوره بازسازی پس از جنگ، بین سالهای ۱۹۸۹تا ۱۹۹۱ که ایران نیاز به منابع مالی و تکنولوژی داشت، آمریکا  تحریم های جدیدی را علاوه برتحریم های قبلی به منظور توقف بازسازی کشور اعمال نمود .

تحریم ایران

ما هر کاری کنیم باز آمریکا تحریم میکنه پس بهتره به فکر خودمون باشیم، پشت رهبر عزیز وایسیم و با تولید ملی تحریم را پوچ کنیم


دوره چهارم

در دوره کلینتون، تحریم های جدیدی تحت عنوان مهار دوجانبه جمهوری اسلامی ایران  بین سالهای ۱۹۹۳تا ۲۰۰۱ اعمال شد.

دوره پنجم

 پس از واقعه ۱۱ سپتامبر در حالیکه هیچگونه ارتباطی بین عوامل تروریست در این واقعه با ایران وجود نداشت آمریکا بار دیگر تحریم هایی را علیه ایران بین سالهای ۲۰۰۱ تا ۲۰۰۶ اعمال کرد.

دوره ششم

 از سال ۲۰۰۶ به بعد، براساس یکسری ادعاهای واهی مبنی بر احتمال غیر صلح آمیز بودن فعالیت هسته ای ایران، آژانس بین المللی انرژی هسته ای پرونده ایران را به شورای امنیت ارسال نمود و شورا براین اساس چندین قطعنامه علیه ایران صادر کرد که این موضوع بهانه ای به دست آمریکا و اروپا برای اعمال تحریمهای جدید داد.

بررسی  اجمالی «قانون کاتسا» مصوبه کنگره  آمریکا

مجلس نمایندگان آمریکا طرح تحریم های جامع علیه ایران، روسیه و کره شمالی را با اکثریت آراء یعنی ۴۱۹ رای مثبت و تنها ۳ رای مخالف (تحت عنوان قانون مقابله با دشمنان آمریکا از طریق تحریم ها) به تصویب رساند.

برمبنای این طرح ایران به اتهام حمایت از تروریسم، نقض حقوق بشر و برنامه توسعه موشک های بالستیک، کره شمالی به خاطر آزمایش موشک های بالستیک و بی توجهی به قطعنامه های  سازمان ملل و روسیه به بهانه مداخله و دستکاری در روند برگزاری انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۶ آمریکا تحت تحریم قرار گرفتند.

که به طور اجمال به نکات مهم  مندرج در۱۲ بخش این قانون اشاره می شود:

در بند الف از بخش 3 این قانون آمده است:

وزیران خارجه، دفاع، خزانه داری و مدیر آژانس اطلاعات ملی، حداکثر تا ۱۸۰ روز پس از تصویب این قانون و هر دو سال یکبار باید به طور مشترک راهبردی را در جهت  مقابله با تهدیدات و فعالیتهای متعارف و نامتقارن ایران علیه آمریکا و متحدان کلیدی واشنگتن در خاورمیانه، شمال آفریقا و ماورای آن تدوین کرده و به کمیته های مربوط در کنگره تسلیم کنند.

در بند ب، عناصر راهبردی را تعریف کرده است که شامل؛

- خلاصه ی طرحها وابزارها و اهداف آمریکا برای مقابله با ایران

- خلاصه ی از توانمندی ها و کمک های سایر کشورها برای مقابله با ایران

- ارزیابی توانمندی های نیروهای متعارف ایران؛ شامل موشک های کروز، بالستیک و هواپیماهای بدون سرنشین

- ارزیابی توانمندی های تسلیحاتی، شیمیایی، بیولوژیک ایران

- ارزیابی فعالیت های نامتقارن ایران در منطقه شامل اقدامات سپاه بویژه سپاه قدس

- انواع حمایت های مالی، آموزشی در حمایت از حزب الله، حماس، گروه های ویژه عراقی، رژیم بشار اسد، مبارزان حوثی و سایر گروههای مبارز

- خلاصه ای از اقدامات آمریکا که به صورت یکجانبه با دولتهای خارجی برای مقابله با فعالیت های به اصطلاح بی ثبات کننده ایران انجام گرفته است

در بخش 4 این قانون آمده است:

بند ۱؛ شخصی که با هر فعالیتی به فعالیت های دولت ایران در رابطه با برنامه موشکهای بالستیک آن یا هر برنامه دیگر ایران  کمک کرده باشد.

بند ۲؛  شرکت جانشین...

بند ۳؛ مالک یا کنترل کننده، تحت مالکیت یا تحت کنترل مشترک...

بند ب- مشروح  تحریم ها:

۱- توقیف دارایی ها توسط رئیس جمهور؛ باید مطابق قانون اختیارات اقتصادی در شرایط اضطراری بین المللی ...همه نقل و انتقالات دارائی ها و سودهای حاصل از این دارائی ها را که به هر شخص موضوع در بند الف تعلق دارد متوقف شود...

۲- راه ندادن به آمریکا...

ب)  مجازات‌ها...

د) گزارش درباره کمک  به برنامه موشکهای بالستیک ایران

- کلیات؛ رئیس جمهور تا۹۰ روز بعد از تصویب قانون و ۱۸۰ روز یکبار گزارش به کمیته های کنگره بدهد.

در بخش 5 این قانون آمده است: (اعمال تحریم ها در ارتباط با سپاه پاسداران)

سپاه مشمول فرمان اجرایی ۱۳۳۸۲ و دستور اجرایی ۱۳۵۵۳ است.

ب) رئیس جمهور  تا ۹۰روز پس از تصویب این لایحه تحریم های مشروح در بخش ج را در رابطه با سپاه و اشخاص خارجی که عامل یا وابسته به سپاه هستند، اعمال خواهد کرد.

ج) مشروح تحریم ها در این بخش تحریم هایی است که متعاقب  فرمان اجرایی ۱۳۲۲۴ مربوط به توقیف دارایی ها و ممنوعیت نقل و انتقالات مالی با افرادی که مرتکب اعمال تروریستی شده یا تهدید به ارتکاب آن کرده اند در رابطه با شخص خارجی اعمال شود.

در بخش 6 این قانون آمده است: (اعمال تحریم های بیشتر در رابطه با اشخاص مسئول در نقض حقوق بشر)

- کلیات؛ وزیر خارجه باید ۹۰ روز پس از تصویب این لایحه و پس از آن به صورت سالانه فهرستی از اشخاص ذیل که ... طبق شواهد معتبر ذیل  تعیین شده است، به کمیته در کنگره گزارش دهد.

1-  مرتکب ... اعمالی که از نظر بین المللی  نقض آشکار حقوق بشر خوانده می شود.

الف) فعالیت غیرقانونی مقامات را فاش کنند.

     به ادامه مطلب بروید

ب) به آزادی هایی مانند آزادی مذهب،  بیان، اجتماع و ... دست یابند یا آنها را اجرا کنند یا از آنها دفاع کنند یا اشاعه دهند.

2- به عنوان عامل یک شخص خارجی یا ازجانب آن در فعالیتی که در پاراگراف 1 شرح آن رفته است.

ر بخش 7 این قانون آمده است: (اعمال تحریم های تسلیحاتی)

الف) رئیس جمهور باید تحریم های مشروح در بخش ب را به افراد ذیل اعمال کند:

۱-  فردی که در انتقال مستقیم یا غیر مستقیم و فروش تجهیزات و ادوات جنگی مثل تانک، خودروی زرهی، توپخانه، بالگرد و تسلیحات متعارف از ایران یا به ایران مشارکت دارد.

2- شخصی که هر نوع آموزش فنی، خدمات یا منابع مالی... را در اختیار ایران قراردهد.

ب) شرح تحریم ها

۱- توقیف دارایی؛ رئیس جمهور باید طبق لایحه اختیارات اقتصادی در شرایط اضطراری بین المللی ... همه نقل وانتقال دارائی و سود دارایی های شخص مورد نظر را ..‌. مسدود کند.

2-  راه ندادن به آمریکا

در بخش 8 این قانون آمده است: (اعمال تحریم های به‌اصطلاح حمایت از تروریسم)

الف) کلیات؛ تحریم های آمریکا در رابطه با یک شخص طبق دستور اجرایی ۱۳۳۸۲ ... یا فرمان اجرایی۱۳۲۲۴... و در رابطه با توقیف دارایی ها...، مشروح فعالیتها عبارت است از:

۱- مربوط به برنامه موشک های بالستیک دولت ایران

2- از اقدامات به اصطلاح تروریستی ایران حمایت کند.

... اعمال مجدد؛ می تواند تحریم ها علیه شخصی که معلق شده دوباره از سر گرفته شود.

بخش 9 این قانون که درخصوص گزارش هماهنگی تحریم ها میان آمریکا و اتحادیه اروپا است.

در بخش 10 این قانون که در خصوص گزارش درباره شهروندان آمریکایی بازداشت شده در ایران است آمده؛ رئیس جمهور آمریکا تا ۹۰ روز باید گزارشی  در خصوص موضوع این بخش بدهد.

1-  اطلاعات درباره هر مسئول دولتی در ایران که به هر نحوی در این بازداشت دخیل است.

بخش 11 که راجع به استثنائات  در باره امنیت ملی آمریکا است و بخش 12 که راجع به اختیارات رئیس جمهور در بی اثر کردن تحریم ها است .

iran

بررسی ابعاد حقوقی قانون کاتسا

تحریم های جدید آمریکا که در ۱۱مردادماه  ۱۳۹۶ به امضای ترامپ رسید از دو منظر در حقوق بین الملل قابل بررسی است:

بخش اول اینکه آمریکا در مقاطع مختلف با ایران چند توافق دو یا چند جانبه  داشته است که در مواردی  این تحریم ها ناقض  تعهدات آمریکا در آن موافقت نامه ها است.

بخش دوم اینکه تحریم های یکجانبه آمریکا مغایر با حقوق بین الملل است.

تحریم ها ناقض توافقات دو یا چند جانبه آمریکا

الف- عهدنامه مودت ۱۹۵۵ در روابط اقتصادی و حقوقی کنسولی میان ایران و آمریکا

طبق بند ۱ ماده ۱۰ این عهدنامه، بین قلمروهای طرفین معظمین متعاهدین، آزادی تجارت و دریانوردی برقرار خواهد بود.

به موجب بند۲ ماده ۸ نیز هیچ یک از طرفین معظمین متعاهدین محدودیتهای ممنوعیتی نسبت به ورود هرگونه محصول به قلمرو طرف معظم متعاهد طرف دیگر قائل نخواهد شد.

دیوان بین المللی دادگستری، در خصوص عهدنامه مودت ۱۹۵۵میان ایران و آمریکا دوبار اظهار نظر کرد. یکبار در سال ۱۹۸۰ در قضیه اعضای دیپلماتیک و بار دوم در سال ۱۹۹۲ در قضیه  سکوهای نفتی که بیان داشت این عهدنامه بخشی از مجموعه قوانین  قابل اعمال در روابط ایران وآمریکا و دارای اعتبار است.( ظریف و میرزایی، تحریم های یکجانبه آمریکا علیه ایران، مجله سیاست خارجی، شماره ۴۱، ص۹۸)

آمریکا با وضع قوانینی که حاوی تحریم ها و توقیف دارایی ها است از جمله قانون کاتسا، تعهداتش به موجب‌‌ معاهده مودت ۱۹۵۵ بین ایران و آمریکا را بنا بر تفسیر دیوان بین المللی دادگستری، نقض نموده است.

ب- بیانیه الجزایر

وفق بند ۱۰ بیانیه الجزایر، تعهد آمریکا در لغو تمام تحریم های تجاری علیه ایران پس از نوامبر ۱۹۷۹، نیز اجازه وضع مجدد تحریم های مشابه را به دولت آمریکا نمی دهد.

بند ۱ بیانیه نیز هرگونه دخالت آمریکا در امور ایران را منع می کند. (همان، ص ۱۰۱)

ت- توافق نامه برجام

براساس توافق برجام قرار بود تا با پذیرفتن برخی محدودیتها در زمینه فعالیت صلح آمیز هسته ای توسط ایران، آمریکا و اروپا تحریم های موجود را لغو نمایند و به بهانه های واهی مجددا تحریم های جدیدی را وضع نکنند. طرفین با حسن نیت توافق برجام را اجرا نمایند و روابط تجاری با ایران عادی سازی شود.

متاسفانه علیرغم آنکه آژانس بین المللی انرژی اتمی بارها طی این مدت اعلام کرد که ایران پایبند به تعهدات برجامی خود است لکن آمریکا به بهانه های واهی بارها سوءنیت خود را به اثبات رسانده و حوزه تحریم ها علیه ایران را گسترش داده است. ذیلا به مواردی از برجام اشاره میگردد:

- بند ۲۶؛ ایالات متحده نهایت تلاش خود را برای دوام توافق برجام و پیشگیری از ایجاد تداخل در تحقق متمتع شدن ایران از لغو تحریم های مشخص شده در پیوست ۲ به عمل خواهد آورد. دولت آمریکا در چارچوب اختیارات قانونی رئیس جمهور و کنگره از بازگرداندن یا تحمیل مجدد تحریم های مشخص شده در پیوست ۲ که اعمال آنها را وفق این برجام متوقف کرده است، خودداری می نماید.

- بند ۲۸؛ برجام باید در فضای سازنده و با حسن نیت اجرا گردد تا طرفین از منافع آن بهره مند گردند.

- بند ۲۹؛ اتحادیه اروپا و دولتهای عضو و آمریکا، منطبق با قوانین خود ازهرگونه اقدام خصمانه که بر عادی سازی تجارت و روابط اقتصادی با ایران در تعارض باشد و موجب اخلال در اجرای موفقیت آمیز برجام شود، خودداری خواهند کرد.

علیرغم، تعهدات آمریکا در سه توافق نامه مذکور با ایران، بویژه تعهداتش در برجام، آن کشور اقدام به تصویب مقررات جدید ذیل نموده است:

۱- محدودیت صدور روادید برای مسافران به ایران؛ براساس فصل ۲۰۳ متن لایحه بودجه سال ۲۰۱۶ آمریکا، شهروندان ۳۸ کشوری که تاکنون بدون اخذ روادید درخاک آمریکا اقامت داشته باشند، اگر در ۵ سال پیش از آن به سوریه، عراق، سودان و ایران سفر کرده باشند، نمی توانند مثل قبل بدون روادید به آمریکا سفر کنند.

۲- تمدید ۱۰ ساله قانون ایسا؛ ایجاد فضای رعب و وحشت در بانکها و شرکتهای کشورهای مختلف در خصوص مشارکت آنها در پروژه های توسعه بخش انرژی با هدف قراردادن اقتصاد ایران.

۳ -وضع تحریم های جدید علیه شرکتها و افراد مرتبط با ایران؛ در بهمن سال 1395 وزارت خزانه داری آمریکا تحریم های جدید علیه ۱۳ فرد و۱۲ نهاد مرتبط با ایران اعمال کرد.

۴- توقیف داراییهای ایران؛ در اسفندماه سال 1395 با فشار آمریکا برموسسات مالی و بانکها مبلغ ۱/۶میلیارد دلار از دارایی های بانک مرکزی در قالب اوراق بهادار توقیف  شد.

5- تحریم علیه افراد و شرکتهای مرتبط با ایران و سوریه و کره شمالی؛ در فروردین سال 1396 در راستای قانون منع گسترش تسلیحات خاص، تحریم های جدیدی را علیه ۳۰ شرکت و فرد از چند کشور جهان به اتهام همکاری با ایران، کره شمالی و سوریه وضع کرد.

۶- تصویب قانون کاتسا که اجمالا در سطور فوق بحث  آن آمد.

باعنایت به تعهدات آمریکا در سه توافق نامه مذکور با ایران، تعهدات اساسی و کلیدی آمریکا شامل؛

۱- عدم وضع تحریم های جدید

۲- عدم دخالت در امور داخلی ایران

۳- آزادی تجارت

۴-عدم وضع محدودیتهای ممنوعیتی

۵- دوام و حفظ توافقات فی مابین دولتهای ایران وآمریکا

۶-عدم مداخله درتحقق بهره مندی ایران از لغو تحریم ها

7- حسن نیت در اجرای توافقات وتعهدات

۸- امتناع از عمل خصمانه که موثر در عادی سازی تجارت و روابط اقتصادی می شود




دیدگاه ها : () 




برچسب ها: تحریم ، تحریم علیه ایران ، باز تحریم ، آمریکا تحریم کرد ،
آخرین ویرایش: جمعه 4 اسفند 1396 12:29 ب.ظ



 
لبخندناراحتچشمک
نیشخندبغلسوال
قلبخجالتزبان
ماچتعجبعصبانی
عینکشیطانگریه
خندهقهقههخداحافظ
سبزقهرهورا
دستگلتفکر